Thursday, August 27, 2009

Fingilisi

فینگلیسی

lotfan dige fingilisi nenevisid ba tashakor

فارسی و فینگلیسی :من انگلیسیم بدنیست و بیشتر تحصیلات عالی را به انگلیسی تمام کردم ولی این نوشتن با حروف انگلیسی با معنای فارسی برایم جالب بود البته این مسیله جدید نیست و سالهاست که مورد استفاده همه بچه های داخل و هم بچه های خارج است البته خوشحالم که خواندن و نوشتن فارسی را کمی میدانم ولی کلی هم متلک در بالاترین به خاطر غلط املایی بار من کردند که حق داشتند البته منطق بعضی از بچه ها خیلی بچه گانه بود چون غلط املایی داشتم مارا بیسواد صدا زدند غافل ازاینکه سالهای طولانی در خارج بودن این اشکالات را هم دارد.خلاصه اوایل به علت نبودن تایپ فارسی در کی بورد من فینگلیسی مینوشتم ولی امروزه نباید بگذاریم که این سیستم من دراوردی ایرانی ریشه بدواند و باید فارسی را با واژه های فارسی نوشت تا این فرهنگ چند هزار ساله صدمه نبیند.پس دوستان داخل ایران که انگلیسی نمیدانید دوستان خارجی که فارسی نمیدانید این یک فرصت خوب برای یاد گیری
است .تمرین کنید به جای فینگلیسی فارسی بنویسید.با درود به همه فارسی زبانان جهان

lotfan dige fingilisi nenevisid ba tashakor
lately in Persian community I have realized that so many young Iranians who lived here in US have ben using Fingilisi instead of Farsi alphabet .They are trying to use English alphabets with sound of Persian words .for those who don't know English in Iran this is the bast opportunity to learn and also those who don't know Persian writing also god time to learn ,Please don't use this nonsense invasion to damage the Farsi language .remember we all are Persians and speak Farsi so do many countries in the world , lets practice Farsi.

No comments: